پاستای میت بال

کارشناس: شهرزاد رحیمی​​​​​​​

کنسرو گوجه‌فرنگی 2 قوطی
پودر سوخاری آنیز : یک‌چهارم پیمانه
پنیر پارمزان 1 قاشق سوپ‌خوری
اورگانو یک‌دوم قاشق چای‌خوری
پودر سیر یک‌چهارم قاشق چای‌خوری
پرک فلفل قرمز یک‌چهارم قاشق چای‌خوری
نمک یک‌ویک‌دوم قاشق چای‌خوری
تخم‌مرغ 1 عدد
خامه 5 قاشق سوپ‌خوری
گوشت چرخ‌کرده 500 گرم
روغن زیتون 2 قاشق سوپ‌خوری
پیاز متوسط، نگینی‌خردشده 1 عدد
سیر له‌شده 1 حبه
فلفل سیاه تازه آسیاب‌شده به مقدار لازم
رب گوجه‌فرنگی 1 قاشق سوپ‌خوری
پاپریکا 2 قاشق چای‌خوری
شکر 1 قاشق سوپ‌خوری
برگ ریحان درشت 4 عدد
پاستای کوتاه 350 گرم​​​​​​​

مواد لازم

روش تهیه

گوجه‌ها را پوره کرده و کنار بگذارید. در کاسه‌ای پودر سوخاری آینز، پنیر، اورگانو، پودر سیر، فلفل قرمز و نمک را مخلوط کنید، سپس تخم‌مرغ و خامه را اضافه کرده و هم بزنید، گوشت را هم افزوده و مواد را با دست مخلوط کنید. از مایه آماده‌شده توپ‌های کوچکی جدا کرده و در دست کاملاً گرد کنید. روغن را در تابه ریخته و روی حرارت قرار دهید. میت‌بال‌ها را در روغن قرار دهید تا سرخ شوند و گاهی بچرخانید تا همه جای آن به اندازه کافی حرارت ببیند و قهوه‌ای شود، سپس از تابه خارج کنید.
پیاز و سیر را در همان تابه سرخ کنید و اجازه دهید پیازها نرم و شفاف شوند، نمک و فلفل بزنید، رب را اضافه کرده و تفت دهید تا رنگ آن خارج شود، پاپریکا را افزوده و شکر، ریحان و پوره گوجه را در مواد بریزید، حرارت را کم کرده و اجازه دهید بجوشد تا سس کمی غلیظ شود و طعم‌ها مخلوط شوند (حدود 20 دقیقه کافی است).
میت‌بال‌ها را داخل سس انداخته و دوباره حدود 5 تا 10 دقیقه بپزید. پاستا را در قابلمه‌ای بزرگ حاوی آب در حال جوش که به آن روغن و نمک زده‌اید ریخته و پس از این که به حد کافی پخت آب‌کش نمایید و در سس آماده ریخته و مخلوط کنید. هنگام سرو کمی پنیر پارمزان روی پاستا بپاشید.​​​​​​​

​​منبع:‌ هنر آشپزی