تمپورا سبزیجات

تمپورا پانکو
سبزيجات:
يک عدد هويج
4عدد جوانه مارچوبه سبز
2عدد سيب زميني
(100گرم) نصف يک پياز
حدود 5 سانتيمتر روغن در ته يک ماهي تابه
کمي آرد
1عدد ليمو
کمي نمک​​​​​​​

مواد لازم

روش تهیه

هويج را پوست مي کَنيم، قسمت ته آن را مي بريم و از بالا به پايين به درازا مي بريم و آنرا به قطعاتي به طول 5 سانتيمتر در مي آوريم. سپس هر تکه را به ضخامت حدود 5 ميلي متر قاچ مي کنيم در نهايت بايد تکه هاي هويجي که داريم مربع هايي به طول 5 سانتيمتر و ضخامت 5 ميلي متر باشد .
قسمت ته مارچوبه سبز را خيلي نازک جدا کرده و آن را به تکه هايي به طول 5 سانتيمتر ببريد .
سيب زمبني ها را پوست کرده و بصورت تکه هايي با ضخامت 8 ميلي متر بريده و سريعاً در آب بخيسانيد .
پياز را پوست کرده، قسمت ته ريشه را از آن جدا کرده و بصورت تکه هايي به ضخامت 5 ميلي متر بطور طولي ببريد .
ليمو که چاشني و تزيين اين غذا است را به 8 قسمت قاچ کنيد .
سبزيجات را با لايه اي از آرد بپوشانيد. روي يک تکه کاغذ يک قاشق غذاخوري آرد بريزيد و با دستانتان سبزيجات را با آرد بپوشانيد. قبل از اينکه به سيب زميني ها آرد بزنيد آنها را خوب خشک کنيد .
روغن را تا 160 درجه سانتيگراد حرارت دهيد. کمي از مايه را در روغن بريزيد. حتي اگر مايه در روغن فرو رود ولي دوباره به سطح روغن بيايد يعني درجه حرارت روغن به 160 درجه رسيده است .
ابتدا سيب زميني ها را سرخ کنيد. آنها را خوب در مايه فرو برده و سپس به مدت 3 تا 4 دقيقه در روغن سرخ کنيد، مارچوبه را هم به همين شيوه سرخ کنيد .
هنگامي که سبزيجات در سطح روغن شناور شدند و تقريبا هيچ حبابي نيز در سطح روغن ديده نمي شود، سبزيجات را در حاليکه ميگذاريد روغنشان خوب گرفته شود از ماهي تابه خارج کنيد .
پيازها را در مايه فرو ببريد و با استفاده از يک قاشق بزرگ به آرامي آنها را در روغني که تا 160 درجه سانتيگراد داغ شده است قرار دهيد. سپس با چوب ژاپني کمي وسط پيازها را باز کنيد تا خوب بپزد .
پس از آنکه مايه در اثر حرارت خوب سفت شد و شکل گرفت، آن را پشت و رو کنيد. هنگامي که حباب ها تقريبا ناپديد شدند و پياز به سطح روغن آمد، سپس در حاليکه روغن پياز را خوب مي گيريد آن را از ماهي تابه خارج کنيد. هويج ها را هم به همين ترتيب سرخ کنيد .
تمپوراي داغ سرخ شده را در ظرفي قرار داده و کمي نمک و ليموي قاچ شده را در کنار آن قرار دهيد و آن را ميل بفرماييد.​​​​​​​

​​منبع:‌ NHK