میگو سوخاری

ميگو۱ کيلوگرم
آبليمو۳ قاشق غذاخوري
تخم مرغ۱ عدد
سير۵ حبه
آرد سفيد۱ ليوان
آرد سوخاری پانکو: یک ليوان
روغن سرخ کردني به ميزان لازم
فلفل به ميزان لازم
نمک به ميزان لازم​​​​​​​

مواد لازم

روش تهیه

ابتدا ميگو ها را تميز مي کنيم و درون يک ظرف مناسب مي ريزيم. براي طعم دار کردن ميگوها ، آبليمو را به همراه مقداري نمک و فلفل به ميگو ها اضافه مي کنيم. پس از اين کار سيرها را رنده مي کنيم و به ميگو ها اضافه مي کنيم .
مواد را خوب مخلوط مي کنيم به صورتي که مواد به تمام قسمت هاي ميگو ها برسد. سپس يک سلفون روي ظرف مي کشيم و آنرا براي مدت ۳ ساعت در يخچال قرار مي دهيم تا مواد طعم دهنده جذب ميگو ها شوند و ميگو ها طعم دار شوند .
پس از اينکه ميگو ها طعم دار شدند آنها را از يخچال خارج مي کنيم. حالا درون ۳ کاسه مجزا آرد سفيد ، آرد سوخاری پانکو و تخم مرغ را مي ريزيم. تخم مرغ را کمي هم مي زنيم تا بافتش از هم جدا شود. يک تابه گود روي حرارت قرار مي دهيم .
مقداري روغن داخل تابه مي ريزيم و اجازه مي دهيم روغن کاملا داغ شود ، سپس ميگوها را به ترتيب در آرد سفيد ، تخم مرغ و آرد سوخاري مي زنيم و در تابه مي اندازيم تا سرخ شوند. پس از اينکه ميگوها طلايي شدند از روغن خارج مي کنيم .
و درون يک صافي فلزي قرار مي دهيم تا روغن اضافي ميگوها خارج شود. به همين ترتيب تمام ميگوها را سوخاري مي کنيم. در کنار ميگو سوخاري مي توانيم از پيش غذاهايي مانند سيب زميني سرخ کرده و سالاد فصل استفاده کنيم .​​​​​​​

​​منبع:‌ همدوره