مک اند چیز سوخاری

تعداد:‌۴ نفر | آماده سازي: ۲۰ دقيقه | استراحت: ۲ دقيقه | پخت: ۲۰ دقيقه | سطح: متوسط​​​​​​​

پاستا آلبو: ۲۰۰ گرم
نمک و دانه فلفل سياه (کوبيده شده): به مقدار لازم
آرد گندم: ۲ ۱/۴ پيمانه
کره: ۴ قاشق سوپ خوري
شير: ۲ پيمانه
پنير چدار (رنده شده): ۲۰۰ گرم
تخم مرغ (همزده شده) ۴ عدد
پودر سوخاری آینز: ۲ پيمانه
روغن مايع (مخصوص سرخ کردن): به مقدار لازم​​​​​​​

مواد لازم

روش تهیه

۱- پاستا را همراه کمي نمک، در قابلمه اي حاوي مقداري آب جوش بريزيد و بگذاريد ۸ تا ۱۰ دقيقه، روي حرارت زياد بجوشد تا نرم شود سپس آن را آبکش کنيد  .
۲- ۱/۴  پيمانه از آرد را در تابه اي حاوي کره، روي حرارت ملايم به مدت ۲ دقيقه تفت دهيد، سپس شير، مقداري نمک و فلفل سياه را به آن بيافزاييد و هم بزنيد تا سس يکدست و غليظي به دست آيد. پنير چدار را به آن اضافه کرده و هم بزنيد تا پنير ذوب شود  .
۳- پاستا را به سس بيافزاييد و هم بزنيد تا پاستا به سس کاملاً آغشته شود، سپس تابه را از روي حرارت برداريد  .
۴- مخلوط را کف سيني فر حاوي کاغذ روغني بريزيد و سطح آن را با پالت صاف کنيد، سپس به مدت ۲ ساعت در فريزر قرار دهيد. پس از اين مدت، سيني را از فريزر خارج کرده، مک اند چيز را روي تخته کار برگردانيد، کاغذ را از آن جدا کرده و به صورت مکعب مستطيل برش بزنيد  .
۵- مکعب ها را در ظرفي حاوي بقيه آرد بغلتانيد، سپس به تخم مرغ آغشته کنيد و در انتها، در ظرفي حاوي پودر سوخاری آینز بغلتانيد. مکعب ها را در قابلمه اي کوچک حاوي روغن داغ فراوان سرخ کنيد تا طلايي رنگ شوند (روغن جوش)، سپس آنها را به وسيله کفگير سوراخ دار از قابلمه خارج کرده و روي حوله کاغذي قرار دهيد تا روغن اضافي آنها گرفته شود. مک اند چيز را در ظرف مورد نظر بچينيد، مقداري نمک روي آن ها بپاشيد و همراه سس دلخواه سرو کنيد  .​​​​​​​

​​منبع:‌ ماهنامه ساناز سانيا